Rob Beenders loopt stage in Jessaziekenhuis

Standaard

Vanaf augustus 2017 loopt Hasselts Vlaams Volksvertegenwoordiger Rob Beenders stage bij een aantal Limburgse projecten en bedrijven om de bezorgdheden op het terrein beter te leren kennen.

“Ik wil ervaring op doen op het terrein in thema’s die ik in het parlement behandel. Vandaag stond een stage van 1 dag in het Jessaziekenhuis op het programma, waar ik onder andere mee heb geholpen bij de maaltijdbedeling, kennis heb gemaakt met tal van afdelingen en onderzoeken,” aldus Rob Beenders. “Zo heb ik gesproken met heel wat patiënten en de werking van het labo en de keukenafdeling leren kennen,” voegt hij er nog aan toe.

Zorg wordt dé uitdaging voor de toekomst, waarbij ook Limburg niet ontsnapt aan de vergrijzing. “De politiek heeft een belangrijke taak om beleid te voeren dat deze uitdagingen aan kan, door een dag mee te werken in een ziekenhuis hoop ik extra kennis te kunnen opdoen die ik kan vertalen in het parlement.”

Op 24 augustus 2017 zal hij een dag meewerken in hotel Terrhils in Maasmechelen. Toerisme is een belangrijke economische sector voor Limburg. “Door een dag mee te helpen een hotel uit te baten, kan ik leren welke beleidskeuzes belangrijk zijn voor de toeristische sector.” In september en oktober staan enkele stagedagen gepland in bedrijven binnen de sociale economie.

http://www.robbeenders.be

Geef een reactie

