Cegeka spin-off Swiftslide maakt storytelling eenvoudiger voor bedrijven

Standaard

Swiftslide, een spin-off van de Europese integrator Cegeka Group, heeft vandaag zijn software voor het beheer van digitale content gelanceerd op Web Summit, een internationale technologieconferentie in het Portugese Lissabon. Met Swiftslide wordt storytelling of het creëren, presenteren en delen van stories eenvoudiger.

Swiftslide is een digitale tool waarmee organisaties content kunnen verzamelen en beschikbaar stellen: alle presentaties van het bedrijf, alle technische en commerciële brochures, alle video’s, enzovoort. Omdat alles gecentraliseerd en ingedeeld is in categorieën, is content sneller beschikbaar en wordt het eenvoudiger om nieuwe stories te bouwen.

“Iedereen in een organisatie vertelt verhalen”, zegt Francis Knudde, Chief Officer Swiftslide. “Maar de content voor die verhalen zit vaak verspreid, dan weer vinden medewerkers het sjabloon niet of hebben ze offline geen toegang tot de laatste brochure met de juiste prijzen. Medewerkers verliezen tot 30% van hun tijd aan het zoeken naar informatie, terwijl tot 70% van interne content niet gebruikt wordt. In Swiftslide zit alle up-to-date informatie volgens thema of categorie. Je kunt van overal nieuwe presentaties creëren door slides samen te voegen voor een nieuwe story.”

Algoritme automatiseert smart story telling

Innovatief is het intelligente suggestiesysteem van Swiftslide. Een algoritme houdt bij wie welke slide wanneer gebruikt. Swiftslide zal story creators bepaalde slides, video’s of andere content voorstellen die binnen een bepaalde context vaak gebruikt worden in combinatie met informatie die de gebruiker zelf al selecteerde. Zo bouw je verhalen op basis van de ervaringen en de expertise van anderen binnen jouw community of organisatie.

Swiftslide laat je toe om nieuwe content te versturen naar je team, partners of klanten. Zij kunnen meteen feedback geven op gebruik en relevantie. Ook het samenwerken aan presentaties wordt zo eenvoudiger.

Voor educatief gebruik, marketing en verkoop en evenementen

Swiftslide ondersteunt vakgebieden als marketing en verkoop, maar is ook geschikt voor interne en externe opleidingen. Cursisten krijgen meteen toegang tot de presentatie van de cursus op hun computer of tablet. Swiftslide mikt ook op de evenementensector. Zo zal het Stima CongresStima Congres op 1 december gebruikmaken van Swiftslide om informatie te delen met zijn deelnemers.

Swiftslide is sinds juli 2016 beschikbaar in een gesloten proof-of-concept, met ruim vierduizend gebruikers. Vandaag is de software beschikbaar voor het grote publiek via een maandelijks abonnement per gebruiker (pay-per-use). Er is een webapplicatie, maar Swiftslide bestaat ook als app voor tablet en smartphones.

Swiftslide staat op WebSummit op stand A529 in Paviljoen 1. Meer informatie vind je via de website swiftslide.eu en deze instructievideo. Een foto van Francis Knudde voor online gebruik kun je hier downloaden.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s