Rikky Brebels wordt voortaan meneer Brebels

Standaard

Ondanks Rikky Brebels net niet direct verkozen als onafhankelijke raakte bij Helemaal Hasselt voor de gemeenteraadsverkiezingen 2012, leeft deze gepensioneerde politieagent bij HaZoDi op een wolk, nu ze hem aanspreken als meneer Brebels op het Hasseltse OCMW. Ook zijn vrouw is door het dolle heen, zij het niet zo spontaan.

“Dat is de eerste keer in mijn leven dat ze me aanspreken als meneer Brebels”, lacht hij verwonderlijk.

“Doe maar wat normaal, dat is al erg genoeg”, was de eerste reactie van Nadja, toen hij dat vol enthousiasme vertelde tegen haar dat hij nu een kostuum met cravat broodnodig had.

“Jaja”, repliceerde Rikky. “Sinds ik verkozen ben voor de OCMW-raad en ze me daar officieel aanspreken met meneer, vereist dat wel dat ik daar ik pak en das verschijn op de vergaderingen”, vervolgt hij.

En dat kostuum bezit hij nu niet meer, want die oubollige kostuums in zijn kleerkast, die zijn te klein en daarin hebben de motten zich reeds in geamuseerd.

“Nu moet ik dringend op zoek naar een een nieuw kostuum, want op donderdag 17 januari 2013 heb ik mijn eerste vergadering bij de OCMW-raad”, argumenteert hij zich, terwijl de carwashborstels hem met zijn auto onder handen nemen.

Alleszins zal er niks anders opzitten dan nog rap langs Helsen te gaan voor een nieuw kostuum met vlinder of das voor zijn eerste vergadering.

“Tijd voor het nog te laten maken, heb ik spijtig genoeg niet meer”, besluit hij een beetje sip.

Geef een reactie

